Housewife vs Kerjaya Part 2

Hari tu cerita pasal isteri yang berkerjayakan. So mula tu rasa sedih mengenangkan anak yang saya tinggalkan 12jam di taska 5 hari seminggu. Yelah terpaksa beb nak cari duit. Bak kata mak saya "duit bukanlah segalanya, tapi untuk mendapatkan keperluan terbaik untuk anak anak perlukan duit"  . So saya pun terpaksalah kuatkan hati demi mendapatkan keperluan tebaik untuk anak-anak.
Tetapi lama kelamaan saya mula mengada beri sugesstion kepada encik suami untuk ambil cuti tanpa gaji. Terus encik suami setuju. Maka bermula episod menjadi suri rumah. Mula mula tu seronok, best sangat sebab time freedom katakan. Suami ajak cuti je, terus set. Takyah pikir banyan-banyak lagi. Mungkin saya ni ialah insan yang takleh duduk diam, lama lama jadi bosan. Saya mula terjebak dengan menjual barangan secara online. Bes gakla sebab banyak dapat untung. Kenapa saya tak pilih jadi macam hai o agent? Premium beautiful atau jual mineralcoffee? Sebab senang je suami saya tak izinkan. Fullstop. Tapi jual barang online ni macam takde life sebab tak jumpa orang hahaha.. iye saya ni selalu jumpa kawan, kuar makan reramai, dah biasa sibuk dengan calculator kejar deadline so rasa macam something missing.
So setelah timbal balik, pikir macam orang tak betul, saya pun pendekkan cuti tanpa gaji saya. Dari 4 tahun kepada 1 tahun. Hahaha... saya pikir apa apa dalam kehidupan ini perlukan pengorbanan. Mungkin saya kena cari rumah dekat dengan tempat keje. Ada sesapa nak jual rumah kat petaling jaya? Saya nak beli.. amboii macam banyak duit je.
Saya sekadar kongsi pengalaman. Mungkin kamu semua ada pendapat masing masing. Terpulangla..

Popular posts from this blog

Hot Spring Water Park Pedas, Negeri Sembilan

Mengunyah Keropok Lekor & Meratah Sata di Kemaman

Kelantan : Maggi Tiram Pok Weil