Housewife VS Kerjaya

Heading yang slalu ditulis di majalah dan dibincangkan di forum forum huhu.. tapi still nak post gak sbb saje nak share pengalaman sebab penah jadi dua-dua.

Tapi nowadays ramai housewife sekarang bukan setakat duduk di rumah sebab banyak yg terlibat dalam business online sebab menjadi tuntutan keperluan. Al maklumla cost living di Malaysia sekarang tinggi gak. Lagipun ada duit sendiri menjadi kepuasan untuk bershopping. Yup, perempuan dan shopping memang tak boleh dipisahkan :) .
Setuju? Sila angguk kan kepala k.

Nak coret coret disini. Saya goverment servant. Kerja dari pukul 8 pagi sehingga 5 petang. Tapi disebabkan rumah yang jauh dari tempat kerja saya menghantar anak di taska pada pukul 6pagi untuk menaiki tren pukul 630 pagi. Balik pulak, sampai di rumah pukul 630 petang. Saya ada masa dengan anak dari pukul 630petang sehingga pukul 930 malam, sebab saya train anak saya untuk dia tido awal. So saya hanya ada 3jam untuk saya berkomunikasi dan bermain dgn anak anak saya. Itupun tidak tolak untuk saya masak, mandi dan hal rumah yang lain.

                   5 hari bekerja × 3 jam  = 15 jam sahaja

Yang betul2 kualiti saya malas nak fikir. Sedih rasanya bila mengenangkan anak lebih banyak masa dengan orang lain.

Kenapa beli rumah jauh??? Mungkin tak ada lebih rezeki nak beli rumah dekat dekat.

So macam mana korang punye ye masa dengan anak anak??

Ok bagi housewife kite cerita part 2 nanti sebab saya nak gi bermain dengan anak saya dulu daaaaa....

Popular posts from this blog

Hot Spring Water Park Pedas, Negeri Sembilan

Mengunyah Keropok Lekor & Meratah Sata di Kemaman

Kelantan : Maggi Tiram Pok Weil