Conversation Luahan

Kite sambung semula ye. Lama dah terperam. Tapi permasalahan dia mengajar saya bagaimana seorang suami berfikir tentang isteri dia. Oo remember k, everyone have different marriage life. Jangan banding-bandingkan dengan marriage life kite.

"Pernah tengok handset suami"

"Gosh.. perlu ke? Tak pernah. Sometimes la, bile he ask me to reply any email or whatsapps la" -- dengan muka berkerut-kerut. Macam la dia nampak aku muka curious ni. Memang ada ye isteri yang tiap-tiap hari tengok handset suami.

"Thats y she make me feel that i cannot be trusted. Contohnye, nak gi kedai mamak tengok bola. N then dia tanya, nak tengok dengan sapa, nak g pukul berapa, bes sangat ke bola, nanti jangan balik lewat. Makan kat umah dulu, takyah membazir nak makan kat luar. Nanti duduk jangan nak duduk dekat pompuan. Nak smoking lemama la tu...I mean tengok bola je kut but .. "

Mengangguk - angguk kepala lagi. Otak time tu memang berfikir. Ooo.. macam ni rupanya lelaki ni berfikir. Maybe certain people yang akan mula fikir macam ni sebab hobi lelaki lain-lain. Pada pendapat saya, dah kalau suami tu suke main golf, so takyah argue apa-apa. Sometime we have own privacy, perkara yang kite nak buat untuk diri kite sendiri. Btul tak?? Kengkadang kite kena bagi galakan untuk mereka. Tak salah pun. Nama pun perkongsian hidup. Kite tak leh paksa seseorang untuk memahami kite, tapi kite boleh belajar untuk bertolak ansur.

"Sekali dua explain xpe ah.. 5tahun kawen, takkan xtahu suami suke apa.setiap kali nak explain letih ah macam ni. Susah ke nak paham saya cuma nak g tengok bola je. If dia nak kuar, saya tak tanya pun a-z. The only rule i ever said is nak kuar anytime bole, just bagitau so i know ur going out so i know ur outside. At 1 point terpikir, aku ni jahat sangat ke? Fine i'll be one. Did i lack patience? I guess so. Did i lack wisdo ? Most probably so too"

Kali ni memang saya mengeluh. Speechless sungguh. Tak tahu nak bagi komen apa. Dan dia pun sambung lagi ayat nye membuatkan saya rasa terpikir sejenak..

"Im not blame her. She the youngest in the family. Kakak -kakak dia selalu citer nightmare story. Bff dia baru divorce. So maybe she feel insecure. Satu hari terbaca yang dia texting dengan kawan baik dia. Mengucap panjang. Macam ni ke dia tuduh suami dia dan cerita dekat orang lain" ...

Fuhh berat gak masalah mamat ni. Sampai saya sendiri tak tahu nak bagi komen apa-apa. Mungkin kengkadang kite tak sedar apa yang kite buat, membuatkan orang lain yang pada mulanya menerima kita jadi redha dan rimas.

Agak-agaknya apala saya nak jawab dan komen permasalahan dia? 2 minggu fikirkan jalan terbaek. Dan macam apa je. Masalah orang lain terpaksa fikir. Im a woman, konpem akan salahkan pihak lelaki. Tapi sepanjang saya kenal dia, saya rasa isteri dia begitu tidak mengenali suami dia.

To be continued ....

Popular posts from this blog

Hot Spring Water Park Pedas, Negeri Sembilan

Mengunyah Keropok Lekor & Meratah Sata di Kemaman

Kelantan : Maggi Tiram Pok Weil