Tulisan Malam Hari

Dah seminggu asyik fikir benda yang sama. Dah seminggu gak rasanya macam hati dah tak boleh tahan. Kadangkala tertanya gak dalam hati,

"Ke aku ni tak reti bersyukur"
"Ke terlalu banyak sangat berfikir"
"Ke tak dapat kepuasan apa yang dicari dan diimpikan"

Post ni hanya sekadar bebelan. Hati tengah rasa tak best. Cakap kat suami,

"Saya rasa saya ni tak sesuai la kerja dengan gomen. Rasa tak best sebab kurang seronok kerja"

Suami terus tanya,

"Kenapa?"

Dan saya terus cakap tanpa bertapis lagi

"Tetiba rasa tak seronok kerja. Kenaikan gaji sama je every year. Prestasi bagus ke, selalu siap kerja ikut due date sama je kenaikan gaji dengan orang yang selalu mendatangkan masalah. Bayangkan saya on time datang kerja, kenaikan gaji dan bonus gomen sama dengan orang yang selalu datang lewat dan hilangkan diri. "

Suami terus gelak.

"Orang lain kebanyakan berlumba lumba nak masuk gomen sebab kerja lebih relax sikit berbanding swasta. Balik on time, tak perlu risau sangat kpi. Awak terbalik lak"

Saya terus mencelah,

"Agaknya saya lebih sukakan saingan kut. Suka dinilai mengikut prestasi masing-masing dan diberi bonus mengikut nilai kerja"

Suami pandang muka saya yang tak puas hati.

"Nak terima ke tawaran Sony tu? Cuba tengok pukul 7petang pun masih ramai lagi tak balik. Awak nak macam tu ke?"

Dan saya hanya mengeluh. Honestly, saya dah kekurangan motivasi nak pergi kerja. Semuanya rasa tak best. Macam-macam fikir. Hari-hari buka jobstreet nak cari kerja baru. Tapi betul ke apa yang saya buat ni??? Kalau kerja swasta balik, risau pulak nanti balik lewat, anak lewat ambil haishhh dalam dilema.

Maybe ada yang tak setuju dengan apa yang saya tulis ni, tapi this is just my opinion je. Saya tulis apa yang saya rasa. Tapi en suami cakap, yang penting keberkatan rezeki tersebut. Saya dah jalankan tugas sebaik baiknya, moga Allah beri nikmat keberkatan rezeki itu. Ameen.

Nampak gayanya impian saya masih tertangguh lagi. Makin jauhla impian nak dapat kereta idaman tu. Haishh ...  (ada ke patut nak cari kerja lain sebab nak dapatkan kereta tu).

Popular posts from this blog

Hot Spring Water Park Pedas, Negeri Sembilan

Mengunyah Keropok Lekor & Meratah Sata di Kemaman

Kelantan : Maggi Tiram Pok Weil