Kisah Minggu Ini.

Pernah baca tak artikel surat suami curang yang diterbitkan oleh Sinar harian (sila klik pada link) tidak lama dulu dan kecoh menjadi viral satu Malaysia sehingga Wardina pun turut memberi response pada surat itu. Pada mulanya memang saya rasa tak patut letakkan kesalahan "isteri tidak pandai berhias" menjadi sebab dan punca utama suami cari yang lain. Kesian pada isteri tersebut kerana menjaga anak yang pada zaman ini, memang susah nak mendidik anak (anak ada 2 sahaja tapi macam ada 4 orang aishh). 

Sehinggalah pada hari ini saya mendengar sendiri luahan seseorang pada saya. Rasa memang nak marah, sebab saya sebagai perempuan dan isteri rasa macam nak mewakili semua perempuan dalam dunia ini nak mengatakan bahawa "penat kut semua nak kena jaga"

Pada minggu ini ada seseorang (lelaki) bertanya pada saya
"Eh perempuan memang tak pandai nak menghias diri selepas kahwin ye"

Telan air liur saya. Perlahan lahan muhasabah diri. Tengok pada diri sendiri dulu. Saya faham, dia bertanya soalan itu merujuk pada isterinya.

"Ermm .. kenapa?" Terkedu saya dibuatnya. Lepas ni aku kena kuruskan badan ni. Aishh. Maybe soalan itu datangnya daripada seorang lelaki, jadi mungkin suami saya juga akan sound saya bila berat badan saya dah bertambah.

"Aku ada masalah la melibatkan hati"

Betul tak apa yang saya tulis dulu, im just too good to solve people problem. Mungkin seharusnya saya belajar bidang psikologi after SPM dulu.
"Kenapa?"

"Aku dah jatuh cinta pada isteri orang"

"Gilerlah kau ni" terkejut dibuatnya (masuk ni dah 2kali lelaki share masalah rumah tangga mengenai isteri masing-masing)

"Isteri orang ni cantik, pandai bergaya dan berhias"

Saya hanya mampu mengeluh panjang. Penat rasanya bila nak dengar masalah rumah tangga orang sebab risau akan jadi pada diri sendiri. Ya Allah minta dijauhkan lah perkara -perkara ini terjadi kepada keluargaku.

"Aku nak kahwin lagi satu la. Lagipun hubungan wanita tu tak berapa baik dengan suaminya. Kau tahu tak syarat-syarat nak kahwin 2?"

Saya memang terdiam. Tak tahu nak cakap apa. Nak je tempeling budak ni. Agaknya dia tak sedar kut yang saya ni perempuan. Aishh ..

"Atas alasan apa kau nak kahwin 2? Sebab isteri kau tak pandai berhias je ke?" .....

Popular posts from this blog

Hot Spring Water Park Pedas, Negeri Sembilan

Mengunyah Keropok Lekor & Meratah Sata di Kemaman

Kelantan : Maggi Tiram Pok Weil