Skip to main content

Dating @ Dubu Dubu

Back On Track .. sorry lama tak buat entry makan-makan. So, here we are ...

Kisah ni dah lama, baru nak update, baru ada mood nak menaip. Entry ni dah berhabuk kat dalam draft. So here we go .. So once upon time (ambil mood baru habis tengok cerita Cinderella), kami berdua dating kat IOI Mall Putrajaya. Since mall ni dah lama buka, kami baru 2kali terjah itu pun sebab nak cari outlet Giordano. Feveret En Suami kalau nak beli Tshirt.

Hajat dihati nak makan Japanese food, tapi tetiba kaki melangkah masuk ke Restoran Dubu Dubu. Sejak makan korean food kat Gangnam Station Shah Alam, tak jejak jejak pun kaki ke restoran makanan korea. So kali ni paksa En Suami ikut selera tekak saya hehehe. Di IOI Mall Putrajaya ada banyak pilihan restorn korea seperti Seoul Garden, B.bab dan Dubu Dubu. Lepas main one two som, kami pilih Restoran Dubu Dubu.

Kalau tak sedap, memang kena bebel dengan suami. Jampi jampi sikit biar sedap.

Luas dan selesa. Masuk je terus waiter sebut Korean language. Hahaha.

Saya memang suka ruang yang simple. Siap ada 2 tv yang hidangkan lagu-lagu kpop.

Ok perut dah lapar, jom kita selak menu mereka.

After discussion (macam apa je ayat haha), kami ambil set ini sebab rasa berbaloi. Banchan tu maksudnya ialah side dish ok.

Tiba-tiba nampak rice cake .. weee nak nak nak .. spicy topokki satu.

Ada bingsu. Nak order, tapi Encik Suami tak kasi sebab dah banyak sangat makanan.

Nampak menyelerakan sungguh.

Service memang laju ke sebab tak ramai orang. Barley tea sampai dulu dan dessert. Meh kita close up sikit ok.

Acctually ni tau fo faa tapi manisan dia daripada gula oren. Memang sedap. En suami pun cakap sedap, maknanya betulla sedap tu sebab dia memang cerewet sikit bab bab makan ni. Idea ni leh bagi kat peniaga pasar malam, jadikan fusion tau foo faa .. terbaekk.

Dah sampai. Perut dah mula berbunyi lagu dondang sayang. First nak cakap, nasi dubu dubu tu sedap (beras merah + pulut hitam, if tak silaplah. Kalau salah betulkan ye). Memang mengenyangkan. Saya tak habis makan, okay. Ada 3 side dish, kimchi, tauge dan satu lagi tu saya tak pasti apa macam fish cake je pun. Yang ni la banchan so leh free free minta tambah ye. Encik Suami saya tambah 2kali ok. Hamboii kalah isteri dia, dia pulak berselera makan.

Ni memang star, terbaik. Soondubu Jigae seafood. Dalam dia ada telur, udang, sotong, tauhu, lala. Kuah dia marvellous memang hirup habis. Sedap sedap

Cer angkat sikit, tengok apa yang ada. Terliur tak? Makanan ni macam ala-ala tomyam la.

Honey Garlic Bulgogi (beef). Sapa diet atkins leh try resipi ni.

Spicy Topokki. Finally dapat juga rasa rice cake korean. Hahaha mengidam ke apa ni.Sedap. Kalau dah lidah melayu, pedas ni tahap budak kecik punya level. Takdela pedas, tak tahu tang mana pedasnya. Saya habiskan sorang kihkihkih.

Kalau anda perasan, hidangan korea ni memang mesti bubuh telur ye. Semua makanan yang saya order mesti ada telur. Kena google sat gi nak tahu culture orang korea terhadap makanan.

Lastly, Encik suami bayarkan bil. Nama pun dating kan. Very recommended. Sedap. Tanya Encik Suami, nak datang lagi ke tak. And the answer is YES. Meh bagi bintang sikit, 4 out of 5 star. Clap clap clap.

Popular posts from this blog

Mengunyah Keropok Lekor & Meratah Sata di Kemaman

Dari Teluk Cempedak naik ke atas ke Kemaman. Perjalanan dari Kuantan ke Kemaman adalah lebih kurang 50minit dengan pecutan sederhana. Kereta kecil ada hati nak tekan minyak sampai lantai. Kami bermalam di kuarter suami. Jimat jimat. Memang tak keluar belanja pergi sini. Waa dah lama tak pergi sini. Rindu rindu nak tengok pantai cantik, nak makan keropok lekor fresh yang dorang uli-uli lepas tu terus campak masuk dalam kuali untuk goreng memang best berbanding beli masuk fridge dan goreng, lain rasanya. Nak makan nasi minyak (popular breakfast di sini), sata (benda wajib kalau tak jangan datang pantai timur), nasi kukus (sini memang banyak giler restoran/warung jual nasi kukus), Nasi lemak ikan tongkol, kan kan mana pernah jumpa nasi lemak ikan tongkol kalau tak kat sini. Haaipp apasal semua makanan ni. (Geleng kepala Encik Suami kalau baca ni). Sampai pun dah petang, so meh kita jenguk kedai yang terbaik untuk makan keropok lekor dan sata. Suami cakap keropok lekor paling sedap dia pe…

Hot Spring Water Park Pedas, Negeri Sembilan

Kalau tahun lepas kami ke Hot Spring Sg Klah, destinasi pilihan kali ni ialah ke Hot Spring Pedas,Negeri Sembilan. Nak ke sana, kami ikut PLUS exit Pedas Linggi. After tol Pedas Linggi, belok kiri, jalan terus sampai jumpa 1st roundabout ambil pukul 3, jalan sampai jumpa 2nd roundabout ambil pukul 12, jalan terus nampak signboard belah kiri tulis Water Park Hot Spring Pedas . Dari tol Pedas Linggi kira-kira 22km untuk sampai ke destinasi. Harap maklum nak beritahu memang takde signboard after tol tu, so just belok kiri. Sepanjang perjalanan silalah perhatikan papantanda yang ada.

Tip 1 : Exit Pedas Linggi. After tol, belok kiri
Tips 2 : Perhatikan papan tanda sebab tak banyak papan tanda mention Waterpark Hot spring Pedas.
Tips 3 : Mesti jumpa 2 bulatan / roundboard baru akan sampai ke destinasi kalau ikut exit Pedas Linggi.
Waterpark ini dibuka setiap hari kecuali hari Selasa.

Isnin, Rabu, Khamis, Jumaat
RM 10.00 = 135cm ke atas RM8.00 = 85cm - 135cm
Sabtu, Ahad dan Cuti Sekolah
RM 12.0…

Apa Makanan Menarik di Labuan Selain Seafood?

Kalau tanya saya, tempat makan mana yang menarik hati di Labuan ini selain makan seafood, saya akan beritahu 2 restoran/kedai ini. Menambat hati sangat dan memang menjadi pilihan. Sebenarnya banyak kedai makan di Labuan ini tapi setakat ini biarlah saya beritahu yang 2 ini.
1. Raff Restoran
Restoran ini memang sentiasa penuh dengan pelanggan tidak kira pagi atau petang. Ada 2 cawangan satu Raff Deepsea restoran dan Raff Restoran (sebelah tokong cina).
Waktu Operasi : 7pagi - 3 atau 4 petang Hari : Setiap hari kecuali diberitahu Signature Dish : Daging Masak Hitam. Lokasi : Trademark sebelah tokong cina, jalan Kemajuan.
Disebabkan waktu ini, kami pergi untuk minum pagi makan saya akan order makanan kegemaran saya iaitu Laksa Sarawak. Orang Sarawak yang kalau rindu nak makan laksa sarawak, bolehlah menjengah ke restoran ini. Cukup rasa, cukup lemak, tak kedekut udang, memang boleh hilanglah rasa rindu kampung halaman tu. Ada juga mee kolok. Mee kolok ini hanya dihidangkan pada hari S…