Day 2 : Breakfast @ Pekan Bangi Lama

Belakang kawasan perumahan saya adalah kawasan kampung. Menarik! Itu yang boleh saya katakan. Pekan Lama Bangi. Seawal 6pagi dah ada warung yang buka. Ada pasar lama. Agaknya sebab membesar di kampung, mostly rasa best. Kerbau, lembu, angsa, itik, kambing, kambing biri-biri me,ang banyak berkeliaran. 

Saya suka tengok deretan kedai lama yang nampak sungguh antik. Pagi ni saya ajak keluarga pergi breakfast kat satu gerai ni. Dari dulu saya memang teringin sebab kalau pagi-pagi pergi kerja mesti dia dah buka dan ramai orang.

Menariknya bukan orang melayu je, india dan cina pun datang makan di sini. Oh lupa je nak cakap, Pekan Lama Bangi ni komutinya terdiri daripada Cina, India dan Melayu. Maka tak heranlah kedai macam ni penuh dengan 3 kaum tersebut menikmati nasi lemak dan teh tarik.


Warung ni terletak di bawah pokok besar yang rendang. Makan tengah hari pun turut disediakan. Tenang je dengan suasan kampung.

Full house seawal pukul 8 pagi.

Nasi lemak RM1.00

Encik Suami cakap, dah jadi sinonim kalau gerai kat kawasan kampung mesti disediakan siap-siap telur rebus atas meja. 

Roti canai yang sudah habis dimakan oleh anak lelaki saya.

Menariknya kita boleh meluaskan pergaulan kita dan memahami budaya berlainan kaum di tempat begini. Berbual dan beramah mesra. Mesti ingat lagi status saya di facebook tempoh hari kan .. (ke ada tak baca?).

Cuba luaskan pergaulan anda. Di tempat beginilah kita dapat mengenali mereka. Tentu anda temui sesuatu yang menarik dan istimewa dan menghormati budaya masing-masing.

Popular posts from this blog

Hot Spring Water Park Pedas, Negeri Sembilan

Mengunyah Keropok Lekor & Meratah Sata di Kemaman

Kelantan : Maggi Tiram Pok Weil