Ronda - ronda Pasar Tani, Labuan

Hari minggu yang lepas jalan-jalan di Pasar Tani berdekatan dengan Labuan Square @ Dataran Labuan. Nak meninjau apa yang ada. 

Agak ramai juga yang berkunjung di sini walaupun tak adalah besar sangat pasar tani ni. Meriah.

Siap ada orang menyanyi lagi. Sedap.

Lepas tu ibu mengandung haruslah terjah gerai jual kuih untuk mencari kuih yang lain daripada yang lain.

Kebanyakkan kuih di sini dijual dengan harga RM 1 untuk 3 biji. 

Kuih pilis. 
Dalam dia pulut yang dikukus. Anak no 2 habis dia belasah sorang. Sedaplah tu kot.

Pulut panggang versi Labuan. 
Takdelah rasa panggang macam yang dijual di Kuala Lumpur. Lebih kepada pulut yang dikukus dengan sambal ikan bilis.

Ok yang ni tak tahu nama apa. Sebab tak tulis kat bakul yang dijual oleh kakak tu. Orang tengah ramai,tak sempat tanya.

Dalam kuih ni macam ni. Manis. Macam kuih tepung beras rasanya. 

Tu je dapat dibeli sebab hari dah panas, ibu mengandung tak larat jalan.

Until next post.... xoxo

Popular posts from this blog

Hot Spring Water Park Pedas, Negeri Sembilan

Mengunyah Keropok Lekor & Meratah Sata di Kemaman

Kelantan : Maggi Tiram Pok Weil