Cadangan Minum Petang

Sebelum ni post, saya cakap saya masak 3 kali kan (baca ke tak baca ni?). Tapi selalunya yang ketiga saya masak simple je untuk budak-budak ini. Sebab untuk breakfast dan lunch dah berat maka teatime yang mudah sahaja. Lagipun kekangan masa. Rajin?? Nope, saya tak rajin tapi disebabkan anak jenis cerewet yang tak boleh makan benda yang sama dalam satu hari maka ibunya terpaksa perah idea. Slalunya jenis yang mudah-mudah je saya buat.

Lempeng Jagung tapi buat saiz kecik-kecik supaya mereka ralit makan.

Kuih cara tapi versi guna acuan muffin sebab tak ada acuan kuih cara.

Kek marble guna acuan muffin

Kek marble lagi. 

Cek Mek Molek. Maaflah rupa tak elok, 1st attempt tapi yang penting rasa sedap (eh eh terpuji diri sendiri). 

Roti Pizza. Hangit sikit sebab ada Lil Helper yang memandai pergi putar temperature. Sedar sedar ibu bau hangit.

Tak ada dalam simpanan gambar, saya masak kuih bingka tepung beras, bingka roti dan puding roti. Semuanya resipi yang simple. Google je resipi, terus masak. Mudahnya sekarang, tak perlu selak buku dah. 




Popular posts from this blog

Hot Spring Water Park Pedas, Negeri Sembilan

Mengunyah Keropok Lekor & Meratah Sata di Kemaman

Kelantan : Maggi Tiram Pok Weil