Trip Ke Kundasang : Lunch di Salt & Pepper, Kota Kinabalu

Keluarga saya bercadang untuk bercuti pendek 3hari 2malam di Kota Kinabalu dan Kundasang. Maka masa berbincang dan semua setuju, maka terus sahaja jari laju menempah tiket kapal terbang.

Maka hari yang ditunggu sampai, maka saya tunggu mereka di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu. Adik - beradik saya dan ayah mama sampai lebih kurang 12 tengah hari, maka perut pun berkeroncong. Setelah urusan kereta sewa mereka selesai, maka terus sahaja memandu ke Metrotown sebab di sana banyak restoran. 

Punyalah sesak masa itu. Tempat letak kereta memang penuh, maklumlah hari Jumaat. 

Maka kami pilih Restoran Salt Pepper. Kenapa pilih restoran ini? Sebab saya baca sebuah blog traveller yang saya suka, mengatakan makanan di sini sedap.


Harga makanan sama macam harga di Labuan. 
 
Setelah urusan memilih menu selesai, maka seperti biasa sembang menyembang. Kecoh sekejap lah restoran itu.

Maka mula-mula minuman sampai, tapi salah dan ada yang langsung tak dihantar sampai habis makan. Sedih. Padahal memang tulis satu persatu menu di atas kertas.

Adik saya pilih Laksa Sarawak.

Rasa? Biasa sahaja. Sedikit kecewa.

Nasi Ayam Penyet.
Oklah rasanya. Sedap.

Close up sikit gambar ayam.

Tak ada dalam gambar ialah mee sizzling yang mama saya order. Memang kecewa sangat sebab sangatlah manis kuahnya. Memang tak boleh telan.

Nasib ada air ini, dapatlah mengubat kekecewaan sikit.

Memang kecewa habis pada restoran ini. Menu dah tulis, tapi berulang kali kena pastikan ada. 3 minuman kami tak sampai. Sedikit kelam kabut restoran ini. Mungkin kena betulkan dari segi servis. 

Alhamdulillah kenyanglah perut, maka kami tanpa lengah terus ke destinasi sebenar, Kundasang. Tinggalkan memori mengecewakan di restoran ini.

Popular posts from this blog

Hot Spring Water Park Pedas, Negeri Sembilan

Mengunyah Keropok Lekor & Meratah Sata di Kemaman

Kelantan : Maggi Tiram Pok Weil